úterý 6. května 2014

Kniha, kterou jsi dostala jako dárek


Tahle kniha je trochu jiná, protože to není kniha ke čtení (kromě obsáhlého úvodu), ale spíše k prohlížení.
Dostala jsem ji k narozeninám od svého přítele, protože velice rychle pochopil, jak moc mi tímhle udělá radost.

Ivan Lendl: Alfons Mucha

"Reprezentativní publikace je i katalogem výstavy plakátů Alfonse Muchy z unikátní sbírky Ivana Lendla, která čítá na 120 plakátů. Kromě plakátů, kalendářů a dekorativních panó je doplněna o 50 reprodukcí přípravných skic k některým významným plakátům a unikátní fotografie. Celkem obsahuje 150 reprodukcí plakátů, kalendářů a dekorativních panó."

S Muchovou tvorbou jsem se setkala někdy na základní škole a byla to láska na první pohled. Díky němu jsem já, která se do té doby vyjadřovala pohybem a zpěvem, vzala do ruky tužku a zkusila něco čmárat. A jeho tvorba mě pak od té chvíle provázela všude.

Tahle kniha je pro mě tedy něčím jako Svatým Grálem. Chronologicky seřazené plakáty mapují Muchovu tvorbu od Gismondy až po plakáty nakreslené po návratu do Čech, stačí jen otevřít a nechat na sebe působit kouzlo secese.

Nad touhle knihou dokážu strávit hodiny a hodiny jen listováním a studováním detailů, a vůbec nevadí, že už stejně všechny ty plakáty znám nazpaměť.

Žádné komentáře:

Okomentovat